Rakományrögzítők, hevederek, láncok

A biztonságos rakományrögzítés jól bevált eszköze a rakományrögzítő más néven spanifer vagy  hevederes kötöző elem. 

A hevederes kötöző elemeket gyakran használják leszorításos (súrlódást növelő) kötözésre, de közvetlen kikötözésre is alkalmazhatóak, különösen nagyobb méretű kötöz ő elemek használata eseté. Megkülönböztetünk egyrészes vagy más néven visszafűzős rakományrögzítőt illetve kétrészes rakományrögzítőt

Alapkivitel

  • Műanyag zacskóba csomagolva, REMA tanúsítvánnyal és kezelési útmutatóval
Rakomány rögzítők 50 mm-től / 4-5 T szorítóerőtől Rakomány rögzítők 50 mm-től / 4-5 T szorítóerőtől Rakomány rögzítők 25-35 mm / 0.3-2 T szorítóerő Rakomány rögzítők 25-35 mm / 0.3-2 T szorítóerő

Rakományrögzítés előtt meg kell bizonyosodni arról, hogy:

  • A rakodófelület tiszta és száraz.  
  • A padozat jó állapotban van, egy deszkája sincs eltörve, nincsenek kiálló szögek, sem bármi egyéb, ami kárt okozhatna a rögzítő felszerelésben vagy a rakományban.
  • A homlokfal rendeltetésszerű en használható állapotban van.
  • A ponyvatartó vázszerkezet rendeltetésszerűen használható állapotban van, minden deszka a helyén van.
  • A rögzítő felszerelés vagy racsni ép, tiszta és rendeltetésszerűen használható állapotban van.

MEGJEGYZÉS: a hevederek rögzítési pontjainak, horgainak kopására és korróziójára különös figyelmet kell fordítani!

 

Kék adat címke tartalmi elemei: 

Az EN12195-2 előírásai alapján minden PES (poliészter) alapanyagú rakományrögzítési elemet kék színű címkével kell ellátni. A címke egyrészt információt szolgáltat arról, hogy milyen fizikai tulajdonságokkal rendelkezik a rögzítési eszköz, másrészt a visszakövethetőséget biztosítja: mikor, ki és hol gyártotta. A címke leszakadásával, vagy információtartalmának elvesztésével az eszköz nem használható tovább. A visszakövethetőség így is biztosított, hiszen a címke rendelkezik egy rejtett résszel, mely a gurtni anyagába van varrva.
Ennek megfelelően szigorú követelmények vonatkoznak a címke látható és rejtett részeinek kötelező tartalmi elemeire.

 

Látható rész

GS/TÜV tanúsítvány
A rakományrögzítő hevedereket nem kötelező a TÜV által bevizsgáltatni, ugyanakkor ez egy bizalom növelő tényező. A GS/TÜV logó önmagában azonban mit sem ér, ha nincs mellette feltüntetve a tanúsítvány száma.

Anyag információ
PES (poliészter)

Alkalmazott európai kibocsátási norma
EN12195-2

Maximális nyúlási tényező
< 7%

SHF (standard hand force)
A racsnira kézzel kifejtett erő (50daN = ~50kg).

STF (standard tension force)
Az a feszítő erő, ami a gurtniban keletkezik, miután az előírt erővel meghúztuk és elengedtük a racsnit.

Rögzítési kapacitás (LC)
Az a maximális húzóerő, aminek biztonságos eltűrésére a spanifer tervezve lett. A húzóerőn felül a gyártók gyakran feltüntetik a rögzítési erőt is, mely az áthurkolt rakományra kifejtett leszorító erőt jelenti.

Hossz (length)
A gurtni hossza méterben megadva.

Szériaszám
A gyártás visszakövethetőségét megadó jelsorozat, mely egyértelműen beazonosítja, hogy kinek és mikor készült a termék.

Gyártás éve

Figyelmeztetés
A rakományrögzítő heveder csak rögzítésre használható, emelésre nem!

Gyártó vagy forgalmazó azonosítója
A gyártó vagy a forgalmazó neve, logója, védjegye vagy bármilyen egyértelmű azonosítója.

 

Rejtett rész

Gyártó vagy forgalmazó azonosítója
A gyártó vagy a forgalmazó neve, logója, védjegye vagy bármilyen egyértelmű azonosítója.

Rögzítési kapacitás (LC)
Az a maximális húzóerő, aminek biztonságos eltűrésére a rakományrögzítő heveder tervezve lett.

Anyag információ
PES (poliészter)

Alkalmazott európai kibocsátási norma
EN12195-2

Szériaszám
A gyártás visszakövethetőségét megadó jelsorozat, mely egyértelműen beazonosítja, hogy kinek és mikor készült a termék.

Gyártás éve

LC

Az a maximális húzóerő, aminek biztonságos eltűrésére a spanifer tervezve lett. A gyártás során szúrópróbaszerűen teszteket kell elvégezni az EN 12195-2 alapján. A tesztek során a komplett spanifernek a 2 x LC erőt kell elbírnia, míg a gurtni anyagát a 3 x LC értékre vizsgálják.

LC rögzítő

Az a maximális leszorító erő, amely a lekötött rakományra hat, miközben a spanifert még nem éri a tervezettnél nagyobb erőhatás. Ennek az értéknek a feltüntetéséről nem rendelkezik az EN12195-2, ugyanakkor a köznyelvben ez terjedt el a spaniferek teherbírásának megjelölésére. Például egy "5 tonnás"-nak nevezett spanifer LC értéke 2500daN, LC rögzítő értéke pedig 5000daN.

SHF (standard hand force)

A racsnira kézzel kifejtett erő (50daN = ~50kg). Ezzel a kézi erővel kell meghúzni a racsnit, hogy a rögzítőszalagban a megfelelő húzóerő keletkezzen.

STF (standard tension force)

Az a feszítő erő, ami a gurtniban keletkezik, miután az előírt módon meghúztuk és elengedtük a racsnit. Minél hosszabb a racsni, ugyanakkora kézi erő hatására annál nagyobb erő ébred a gurtniban.